Емануеле Пиро пред Sportal за страстта към Audi, за Ф1 и бъдещето на автомобилите 11 май 2017 | 13:08
Италианският пилот Емануеле Пиро дойде в България за представянето на спортните модели RS 3 Limousine и RS 5 Coupe на Audi и откриването на дилърството Audi Sport в Порше София Запад. Петкратният победител сподели какво е да печелиш легендарните "24 часа на Льо Ман" и как запазва своя спортен дух години след като е прекратил спортната си кариера. Успехът на Емануеле Пиро е неповторим и до този момент, девет поредни подиума и пет исторически победи.

В интервю за Sportal Пиро разказва защо толкова обича Audi, какво търси в днешните коли и какво мисли за Формула 1.


Роден през 1962 година в Рим, той от малък открива страстта си към автомобилите. Както казва за самия себе си "Аз съм роден с любовта си към автомобилния спорт". На 9 годишна възраст намира един изоставен Fiat, който боядисва и прави годен за употреба, и така започва всичко. На 19 годишна възраст спортният директор на Lancia Чезаре Фиорио го кани в тима на Lancia за "24-те часа на Дайтона". Тази победа е последвана веднага от ангажимент за Льо Ман.

Кариерата му преминава през различни шампионати, включително и Формула 1, където е трети пилот в тима на Макларлън през 1988 г. като се състезава редом до Ален Прост и Аертон Сена. Малко след това кара за Бенетон и Скудерия Италия. Големият успех обаче идва в състезанията с туристически автомобили, където го ангажира BMW.

В края на 1993 г. Пиро се разделя с BMW, но отношенията с тима са толкова добри, че Чарли Лам от Schnitzer му казва, че голям производител се завръща в автомобилния спорт. Дава му телефонен номер и както разказва Пиро, за пръв път чува името един човек, на който се обажда - Доктор Улрих.

Така започва кариерата на Емануеле Пиро в Audi, която продължава повече от 15 години. В началото италианецът кара туристически автомобили и печели титли в шампионатите на Италия и Германия. В края на 1997 г. е извикан в Инголщадт, където го посвещават в тайната: марката с четирите кръга се подготвя за състезанието за издържливост "24 часа на Льо Ман".

Пиро участва в подготовката от самото начало. Третото и четвърто място в надпреварата през 1999 г., при първото участие на Audi, надминават и най-смелите очаквания на екипа. Следва уникалната серия от победи, включително и първата на автомобил с дизелов двигател. През по-голямата част от кариерата си с Audi Емануеле Пиро участва и в American Le Mans Series - ALMS. Печели шампионата два пъти - през 2001 и 2005 г. Последното му състезание с екипа е на Лагуна Сека през 2008 г. В самия край на състезанието е изпреварен от Марко Вернер, който печели.

Формула 1

Ред Бул: Ходим на църква всяка седмица и се молим за по-добър двигател от Рено 22 май 2017 | 14:49
Лауда не желае Мерцедес да снабдява Макларън с двигатели 22 май 2017 | 17:42
Алонсо ще стартира пети на Инди 500 (видео) 22 май 2017 | 14:11
"От питлейна": Когато Ф1 и Инди 500 се срещнаха за първи път 22 май 2017 | 16:36
Зад кулисите на Ф1 (Видео) 15 май 2017 | 18:10
Катастрофата от миналата година в Монако мотивира допълнително Верстапен 22 май 2017 | 15:54
Фаворит за Инди 500 катастрофира тежко, предстои му операция (видео) 21 май 2017 | 12:27
Кевин Магнусен се съди с бившия си мениджър 19 май 2017 | 16:39
Волф: Ботас не е втори пилот в Мерцедес 19 май 2017 | 16:09
Рос Браун: Фетел е ключът към успеха на Ферари 19 май 2017 | 15:45
Новите собственици на Ф1 не искат ново споразумение Конкорд 19 май 2017 | 14:49
Макс Верстапен ще е верен на Ред Бул 19 май 2017 | 10:29
Тото Волф не би отказал на Алонсо да дойде в Мерцедес, но... 18 май 2017 | 13:17
Хелмут Марко отново заплашва, че Ред Бул ще излезе от Ф1 18 май 2017 | 13:04
Заплашили със смърт децата на Шумахер 18 май 2017 | 12:16