Осемте мечтани дебюта във WRC (Видео)

Осемте мечтани дебюта във WRC (Видео)

Тимо Макинен – рали Великобритания, 1969 година

Финландският маестро е добре известен с хеттрика си от победи на рали Финландия и Великобритания, но доказва бързата си адаптация към промените в шампионатите, печелейки встъпителното рали Великобритания през 1969 година.

Карлос Рьотеман – рали Аржентина, 1980 година

През 1980 година Рьотеман все още е активен пилот от Формула 1, но печели възможността от Fiat да участва в родното си рали Аржентина, където по навик не пропуска да се качи на подиума благодарение на страхотното си трето място с Fiat 131.

Франсоа Делакур – рали Монте Карло, 1993 година

Това е дебютът на французина на четири гуми и може би щеше да бъде увенчан с победа, ако не се бяха появили технически проблеми. Делакур поема лидерството от Карлос Сайнц през третия ден, но във финалната вечер малшансът го оставя встрани от най-високото стъпало на подиума.

Алистър Макрей - рали Великобритания, 1998 година

По-младият от братята Макрей прави дебюта си на рали Великобритания през 1998 година и въпреки че катастрофира в една доста гъста мъгла, през по-голямата част от времето се движи на втора позиция, опасно близо до брат си, който е лидер. Впоследствие уикендът се оказва неприятен за двамата братя, след като и Колин е принуден да приключи участието си заради проблеми с двигателя.

Петер Солберг – рали Сафари, 1999 година

Младият норвежец става част от състава на Ford за рали Сафари в последните минути, след като Томас Радстрьом чупи крака си преди старта. Това е чисто ново преживяване за Солберг с напълно нов навигатор, но той успява да финишира на впечатляващото пето място с Focus WRC.

Тони Гардемайстер - рали Нова Зеландия, 1999 година

Мениджърите на Seat решават да предоставят на младия финландец място в своя рали автомобил от Кордоба на рали Нова Зеландия пред 1999 година. Тогава още никой не предполага, че Гардемайстер ще оцелее до последния ден, а още по-малко, че ще се качи на подиума на дебютното си участие в рали шампионата. Той бе част и от забележителното представяне на Toyota тази година на рали Монте Карло, където след 17-годишното си отсъствие от надпреварата усилията на Toyota бяха реализирани от Яри-Мати Латвала, финиширайки втори.

Себастиан Льоб - рали Санремо, 2001 година

Това не е дебютът на Льоб с рали автомобил – френската федерация му предоставя участие в два кръга през 2000 година – във Франция и Италия, където успява да финишира в топ 10 с Toyota Corolla, но рали Санремо бележи дебюта му със Citroen Xsara. Въпреки ужасните метеорологически условия, дъжда и мъглата през финалния ден от състезанието, Льоб създава напрежение върху неуморимия на асфалт Жил Панизи и завършва само на 11 секунди зад опитния си конкурент. Вниманието обаче е привлечено.

Себастиен Ожие - рали Монте Карло, 2009 година

Това е слабо известната първа победа на Ожие на рали Монте Карло. Благодарение на журналисти, които гласуват за Ожие, той намира място в списъка с пилоти за Монте Карло, тогава част от IRC, и побеждава стилно зад волана на Peugeot 207 S2000.

Снимки: Red Bull/Getty Images

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти